سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی پویا بخشی

 

·            محسن هاشمی رفسنجانی بزرگ ‌ترین پسرهاشمی نامبرده دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک  از دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا می‌باشد. محسن هاشمی که هم اکنون 11 سال است

·        رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران و

·        نایب رئیس اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا است قبلا در مشاغل گوناگون مانند

·        رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام،

·        رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و

·        عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشته‌است.

·        در زمان مدیریت وی متروی تهران راه اندازی شد و

·        او تا کنون بطور پیوسته (غیر از مدت زمان اندکی که از سوی شهردار وقت تهران محمود احمدی نژاد عزل شده بود) عهده دار این سمت بوده‌است.

·        محسن هاشمی رفسنجانی هم‌زمان یک موسسه انتشاراتی به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره می‌نماید که ناشر کتب تخصصی تالیف وی و خانواده وی، به ویژه دوره خاطرات آقای اکبر هاشمی رفسنجانی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌باشد.

·        محسن هاشمی همچنین رئیس هیئت مدیره اتحادیه قطارهای شهری کشور بوده و

·        ریاست هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران را هم به عهده دارد.

·        او به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط داشته و کتاب آنالیز رایانه‌ای قالب‌های تزریقی تالیف وی می‌باشد.

·       

·        مهدی هاشمی رفسنجانی، دریافت رشوه از شرکت نفتی توتال برای تسهیل کار این شرکت در ایران در 10 سال پیش را تکذیب کرد.

به گزارش رادیو فردا مهدی هاشمی رفسنجانی که برای دومین بار طی دو سال اخیر به دریافت رشوه از شرکت های نفتی اروپایی متهم شده است، روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «من این اتهام را که به کلی غلط است، رد می کنم. هیچ ارتباطی میان من و توتال وجود ندارد.»

مهدی هاشمی رفسنجانی در زمان امضای قراردادی در پروژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی میان ایران و شرکت فرانسوی توتال، ریاست شرکت گاز ایران را به عهده داشت.

·

·        مهندس مهدی هاشمی رفسنجانی گرچه عضو هیچ یک از احزاب کشور نیست اما سیاست ورزی حرفه یی است. علاوه بر اینکه ظرایف بازی سیاسی در ساختار جمهوری اسلامی را به خوبی می شناسد اما منویات سیاسی خود را در قالبی مدرن عرضه می کند. نگاهش به پدیده انتخابات علمی است. شاید تنها کسی باشد که پس از انتخابات ریاست جمهوری به تحقیق و آنالیز نتایج پرداخته است و امروز با اتکا به آمارهای دور اول و دوم انتخابات 84 قادر است پیش بینی دقیقی از احتمالات مختلف در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی ارائه دهد. او پس از سال ها حضور در جبهه، دانشگاه و مدیریت کلان در وزارت نفت و دو دوره فعالیت نفس گیر انتخاباتی در ستاد پدر (ریاست جمهوری نهم و خبرگان چهارم ) حالا مشغول تحصیل در مقطع دکترای رشته انرژی است  


·        یاسر هاشمی رفسنجانی نامزد ریاست سوارکاری شد

·        گروه ورزشی: با پایان  یافتن  مهلت  ثبت  نام  داوطلبان  شرکت  در انتخابات  فدراسیــون  سوارکاری  جهت  تعیین  رئیس  جدید این  فدراسیون ، شش  نفر خود را برای  احــراز این  پست  نامزد کرده اند.
مسعود خلیلی  معاون  فنی  پیشین  فدراسیون  سوارکاری ، دکتــر محمد بردبار دامپزشک  اسب ، حسین  رمضانی  رئیس  پیشین  هیأت  سوارکاری  استان  تهران ، یاسـرهاشمی  رفسنجانی  عضو هیأت  رئیسه  فدارسیون  سوارکاری ... از جمله  نفراتی  هستند که  برای  احراز این  پست  خود را نامزد کرده اند.

 



«فاطمه هاشمی رفسنجانی» عضو هیئت مدیره فدراسیون بین‏المللی تالاسمی و رئیس بنیاد امور بیماری‏های خاص در ایران است که پیشنهاد اجباری شدن آزمایش تالاسمی پیش از ازدواج، درمان رایگان بیماران تالاسمی و کمک به تأسیس و راه‏اندازی مراکز درمانی تالاسمی از جمله اقدامات وی است.

·       

·        فائزه هاشمی رفسنجانی(1341-) دومین دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی است. از بین دختران هاشمی، فائزه تنها دختری است که وارد سیاست شد و نماینده‌ دوم تهران در مجلس پنجم بود. شرکت او در انتخابات مجلس ششم با شکست سختی همراه بود که باعث کناره‌گیری او از سیاست شد.[1]

·        او در سال 1378 شمسی اولین روزنامه مربوط به زنان یعنی روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود.

 

           والسلام پویا بخشی


[ یکشنبه 91/8/14 ] [ 1:55 عصر ] [ پویا بخشی ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 42062