سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ شخصی پویا بخشی

ده‌ها کشته و زخمی حاصل درگیری‌های امروز

درگیری شدید میان اراذل و اوباش طرفدار حکومت و مردم معترض در میدان التحریر تاکنون ده‌ها کشته و زخمی در پی داشته است.

خبرنگار العالم مستقر در میدان التحریر با بیان این موضوع که صدای تیراندازی هم در اطراف میدان شنیده است، تاکید کرد تعدادی از زخمی‌ها به بیمارستان‌های نزدیک منتقل شد‌ه‌اند. هر چند آمارهای متفاوتی از تعداد تلفات امروز منتشر می‌شود، اما همه بر این موضوع اذعان دارند که تلفات حمله اوباش حکومتی به مردم ده‌ها نفر بوده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد طرفداران رژیم حسنی مبارک با کامیون به میدان التحریر قاهره منتقل می شوند این کامیون‌ها حامل چوب و سنگ برای حمله به تظاهرکنندگان هستند.طرفداران مبارک همچنین تلاش می کنند پرچم و پلاکاردهایی را در حمایت مبارک در میدان التحریر نصب کنند.

..............................................................................................................................................................................

خوان‌المسلمین: مبارک خواستار خون‌ریزی است

مشاور اطلاع رسانی گروه اخوان المسلمین مصر تاکید کرد که رژیم مبارک خواهان خونریزی است و نمی خواهد به صورت مسالمت آمیز کناره گیری کند، اما همه مردم بر رفتن این رژیم اصرار دارند و بزودی هم خواهد رفت.

جمال نصار در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: متاسفانه رژیم مبارک بر قبضه قدرت پافشاری می کند و با همه برگه ها بازی می کند اما ملت آزاده و سربلند مصر می خواهد این رژیم را که از 30 سال پیش مدعی است که خواهان دموکراسی است، برکنار کند.

وی افزود: مسئولان رژیم مبارک گروهی متشکل از حدود سه هزار مزدور خود را به میان جمعیت تظاهرات کننده در میدان التحریر فرستادند اما مردم به مقابله با آنها پرداختند.

نصار گفت: رژیم تعدادی از نیروهای امنیتی و مزدوران خود را وارد میدان التحریر کرد اما جوانان مصری و طرفداران اخوان المسلمین درصحنه حضور دارند و در برابر این خودکامگی و تروریسم دولتی رژیم مبارک پایداری می کنند. وی تاکید کرد: ما ازحقوق و مطالبات خود در رفتن رژیم مبارک و سران آن هرگز دست نخواهیم کشید.

................................................................................................................................................................................

مبارک به جنگ با مردم مصر رفت

نهمین روز از انتفاضه مردم مصر، در حالی به پایان می‌رسد که حسنی مبارک، چماقداران خود را به جنگ مردم قاهره فرستاد که در ضمن آن ده‌ها تن از مردم کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در حالی که حسنی مبارک طرفی از سخنان دیکته شده شب قبل خود نبسته بود، گروه‌های اوباش سازمان یافته وابسته به خود را که با سلاح‌های سرد و چوب و چماق مجهز بودند روانه جنگ با مردم معترض در میدان التحریر کرد.

این گروه از اوباش که در میان آنها ماموران امنیتی با لباس شخصی نیز حضور داشتند، ابتدا در محله مرفه‌نشین مهندسین جمع شده و با مجهز کردن خود روانه میدان آزادی شدند. ارتش مصر با دیدن اوباش حکومتی میدان را ترک کرد و آنها در خیابان‌های منتهی به میدان با مردم معترض درگیر شدند.

مبارک در حالی به جنگ با مردم مصر رفت که این مردم خواستار رفتن وی هستند و هرگونه سازش با وی را قابل تحمل ندانسته و حاضر به مذاکره نیز با دولت تحت نظارت وی نیستند. خبرنگاران شبکه خبری العالم که در قاهره حضور دارند، می‌گویند مردم با تشکیل یک سپر انسانی مانع از رسیدن اوباش به میدان می‌شوند. معترضان تاکید می‌کنند به هیچ عنوان حاضر به ترک میدان نیستند و تا سرنگونی رژیم به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

 


[ چهارشنبه 89/11/13 ] [ 7:56 عصر ] [ پویا بخشی ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 42065